مجوز

گالری

image 1
image 2
image 3

بلاگ

  • سالمون با ترشی شوید و سیب زمینی

    مواد لازم

    سیب زمینی تازه 750 گرم
    خیار بزرگ 1 عدد
    پیاز قرمز کوچک 1 عدد
    شوید تازه یک دسته
    سرکه سفید 2 قاشق
    شکر دانه ریز 1 قاشق چایخوری
    فیله سالمون با پوست 4 عدد
    روغن زیتون یا روغن آفتابگردان 1 قاشق چایخوری
    خامه ترش یا مایونز کم چرب 4 قاشق سوپخوری
    خردل ساییده نشده 1 قاشق چایخوری
    نمک 1/3 قاشق چایخوری
    فلفل سیاه تازه ساییده شده 1/4 قاشق چایخوری
    ترکیبی کلاسیک که برای مصرف روزانه غذایی سریع و سبک بوده و برای شب های غیر تعطیل ایام هفته نیز ایده آل است. خامه ترش روی سیب زمینی تزئین زیرکانه ای است که می توان در صورت تمایل آن را با خردل و کمی روغن زیتون مخلوط کنید. فیله ی قزل آلا نیز برای این کار مناسب است و پختن آن چند دقیقه زمان می برد. طرز تهیه: سیب زمینی های بزرگ را نصف کنید. سپس آنها را در قابلمه‌ای حاوی آب و نمک بجوش بیاورید. به مدت 15 تا 20 دقیقه سیب زمینی ها را بپزید تا زمانی که مغز آن ها نرم شود. همزمان خیار را پوست کنده و دانه های آن را با یک قاشق چایخوری جدا کنید. دانه ها را دور ریخته و گوشت خیار را به قطعات کوچک خرد کنید. پیاز و همین طور بیشترِ شوید را ریز خرد کنید، با خیار مخلوط کرده و در کاسه ای بریزید. سرکه و سپس شکر را روی آن ریخته و با نمک و فلفل مزه دار کنید. آن را کنار بگذارید تا زمانی که سالمون ها را آماده کنید. فر را گرم کنید. سالمون ها را روی سینی فر که از قبل کمی چرب شده است قرار دهید. آن را با فلفل و نمک مزه دار کنید، سپس یک یا دو شاخه ی کوچک شوید را روی فیله ها قرار دهید. هنگامی که سیب زمینی ها آماده شدند آب آن را خالی کرده و بگذارید تا کمی سرد شوند. اکنون سالمون را به مدت 5 دقیقه در فر قرار دهید تا گوشت آن سفت و کمرنگ شده و مغز پخت شود. اگر مطمئن نیستید چاقویی را با دقت در میان یکی از فیله ها فرو کنید: اگر به آسانی پاره شد، یعنی ماهی آماده است. هنگام پخت سالمون نیازی به برگرداندن آن ندارید. سیب زمینی های گرم، خامه یا مایونز و خردل را با هم مخلوط کرده و هم می زنیم سپس مزه ی آن را با نمک و فلفل میزان می کنیم.سالمون ها را در بشقاب بکشید، روی آن مخلوط خیار ترش ریخته و با سیب زمینی ها سرو کنید.

  • کارشناسان تغذیه در اسپانیا با مطالعه روی عادات تغذیه‌ای مردم این کشور دریافتند که مصرف ماهی روشی مناسب و موثر برای درامان ماندن از بیماری دیابت است. دکتر مرسدس سوتوس پریتو از دانشگاه والنسیا که این مطالعه را روی 945 زن و مرد 55 تا 80 ساله انجام داده متوجه شده است که مصرف ماهی خطر ابتلا به دیابت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. به گفته دکتر پریتو، این شرکت کنندگان در معرض خطر مشکلات قلبی و عروقی بودند. به نوشته روزنامه تلگراف، خوردن گوشت قرمز به میزان زیاد، ارتباط بسیار نزدیکی با افزایش خطر مشکلات قلبی، افزایش فشار خون، دیابت و کاهش طول عمر اساسا به دلیل ابتلا به سرطان و بیماریهای قلبی دارد. در بررسی جدید که در مجله اسپانیایی «تغذیه بیمارستان» منتشر شده، تاکید شده است که در عوض، مصرف ماهی بعنوان جزء اصلی در رژیم غذایی مدیترانه‌ای، مزایای بسیاری برای حفظ سلامت قلب دارد و در واقع افزایش مقدار چربی امگا -3 ماهی در سلول‌های عضلات اسکلتی، حساسیت انسولینی را بهبود می‌بخشد و این امر موجب کاهش خطر بروز دیابت می‌شود.

  • هیچ اطلاعاتی ثبت نشده

  • هیچ اطلاعاتی ثبت نشده

  • هیچ اطلاعاتی ثبت نشده

دفتر تهران

کارخانه

تماس با ما

دفتر تهران : کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج خیابان جهاد جنوبی سردخانه مولتی فراست
تلفن: ۰۰ ۱۱ ۹۰ ۴۴ - ۰۰ ۸۸ ۹۰ ۴۴
کارخانه : هرمزگان بندر لنگه شهرک صنعتی فاز یک
تلفن : ۹۰۰ ۲۳ ۴۲ ۰۷۶۴ - ۲۰۰ ۲۴ ۴۲ ۰۷۴۲